Header Ads

Yerli Sürücüsüz Elektrikli Araç Otomod

Türkiye'nin elektrikli ve sürücüsüz ilk aracı olan Otomod'un resimleri nihayet paylaşıldı. Aracın ilk denemeleri İTÜ'de devam ederken, Kodeco imzalı aracın ülkemizin ihracatına büyük katkı sağlayacağı tahmin ediliyor. Proje ise 30 ayda tamamlanacak.

Yerli Sürücüsüz Elektrikli Araç Otomod

Teknoloji şirketleri FEV Türkiye ve Kodeco'nun iş birliğiyle tasarlanan yerli sürücüsüz ve elektrikli taşıt Otomod'un ilk görselleri ve animasyonu yayınlandı. Kodeco Kurucusu Odabaşı, Otomod'la alakalı yaptığı bildirimde ''Türkiye'nin ihracatına mühim katkı sağlayacak" diye konuştu.

Türkiye'de ilk defa kampüs ortamında mobil program ile davetiyelan ve yolcunun seçtiği durağa otonom olarak giden tamamiyle elektrikli vasıtaların ve ulaşım davetiye düzeneğinin tasarlandığı projenin ilk görselleri ve animasyonu paylaşıldı. Kodeco Kurucusu ve Genel Müdürü Kerem Odabaşı, Otomod'la alakalı yaptığı bildirimde ''Türkiye'nin ihracatına mühim katkı sağlayacak" diye konuştuç

İLK DENEMELER İTÜ'DE


İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Rektörlüğü'nün desteği ile İTÜ Ayazağa kampüsünde Aralık ayında ilk denemeleri yapılacak Otomod ve ulaşım altyapısının, ileride, üniversite, hastane ve havaalanı gibi kampüslerde, yayaların kısa uzaklık ulaşımlarını basitlaştırma hedefiyle kullanılması planlanıyor.

AA muhabirinin edindiği verilere göre, üzerindeki duyarga ve kameralar ile hem çevresindeki yaya ve vasıtaları algılayacak hem de kendi yerini belirleyecek akıllı vasıtalarda denetim programları tamamiyle yerli olanaklarla geliştiriliyor.

Yaya ve vasıta trafiğine açık kampüslerde sürücüsüz olarak otonom hareket edecek tamamiyle elektrikli vasıtalarda, direksiyon, gaz ve fren pedalları ise bulunmuyor. 4 yolcu kapasiteli sürücüsüz vasıtalar 45 km/saat maksimum sürate çıkabilecek.

30 AYDA TAMAMLANMASI PLANLANIYOR


"Kampüs İçi Yolcu/Yük Taşıyan Çok Fonksiyonlu Elektrikli Otonom Taşıt" adlı proje, TÜBİTAK TEYDEB 1511 Öncelikli Alanlar Araştırma Teknoloji Geliştirme ve Yenilik Projeleri Destekleme Programı kapsamında hibe desteği ile gerçekleştiriliyor.

Otonom sürüş, elektrikli vasıta, program geliştirme, simülasyon, stil dizayn, bilgisayar destekli 3 ebatlı dizayn ve prototip üretimi dallarında eksper 20 Türk mühendisin vazife aldığı projenin 30 ayda tamamlanması planlandı.

 Otomod'un ilk denemeleri istikbal ay sonucunda İTÜ Ayazağa Kampüsü'nde gerçekleştirilecek. İki prototip vasıta ve mobil program davetiye sistemi ile yaşama geçirilecek projenin ilk prototip aracı ise Kodeco'nun İzmir'deki prototip atölyesinde üretiliyor.

''İHRACATA KATKI SAĞLAYACAK''


İTÜ ARI Teknokent firması FEV Türkiye Genel Müdürü Dr. Taner Göçmez, projelerine dair yaptığı bildirimde, "Geleceğin teknolojileri olarak tespit edilen çevrim içi bağlı, otonom, paylaşılan ve elektrikli vasıta teknolojilerini yapısında barındıran projemizde hedefimiz ulaşımı daha güvenli, basit ve keyifli duruma getirmek. Tamamen elektrikli ve otonom aracımızı geliştirirken en ileri teknolojileri kullandık. Projemiz dünya standartlarında bir mühendislik örneği olacak." ifadelerini kullandı.

Kodeco Kurucusu ve Genel Müdürü Kerem Odabaşı ise, "Kodeco olarak yaratıcı dizayn ve yenilikçi teknolojilerle geleceğin akıllı ve çevrevi kent ulaşımına yön verebilme hayalimiz var. Bu proje ile birlikte hedefimize doğru çok mühim adımlar atıyoruz. Bir Türk markası olan Kodeco'nun çatısı altında ticarileştirilecek olan bu otonom kampüs vasıtaları yalnızca Türkiye değil, dünya sektöründe da müşteriler ile buluşarak Türkiye'nin ihracatına mühim katkı sağlayacak" dedi.

''HEDEFİMİZ KISA MESAFELİ ULAŞIMA YERLİ BİR CEVAP VERMEK''

Projenin dünyada yeni ulaşım konseptlerinin Türkiye'de ilk örneği olduğunu ifade eden proje yöneticisi FEV Türkiye Proje Müdürü Abdullah Umut Doğan da, "Hedefimiz dünya genelinde ilk ve son kilometre olarak adlandırılan, toplu taşıma durağından çalışılan binaya ya da katlı otoparktan terminale olan kısa uzaklıkli ulaşım gereksinimina yeni ve yerli bir yanıt vermek. Bunu yapar iken hem kampüs içi vasıta trafiğine olan gereksinimi azaltarak hem de tamamiyle elektrikli bu vasıtaları kullanarak hava niteliğini iyileştireceğiz" diye konuştu.

SİLİKON VADİSİ'NDE BİRİNCİ OLMUŞTU

Ulusal vasıta ve motor endüstrisinde tetkik ve geliştirme (Ar-Ge) çalışmalarına katkı gerçekleştirmeyi amaçlayan FEV Türkiye, 2011'de kuruldu. Faaliyetlerine İTÜ ARI Teknokent ve Teknopark İstanbul bürolarında devam eden şirket, 85'i aşkın eksper mühendis kadrosu ile otomotiv sanayine dizayn, simülasyon, motor/vasıta kalibrasyonu, program geliştirme, hibrit ve elektrikli taşıtlar ile otonom sürüş sistemleri alanlarında mühendislik hizmeti veriyor.

Kodeco ise, enerji verimli ve akıllı özelliklere sahip hafif vasıtalar ilerletmek hedefiyle TÜBİTAK tekno-girişim desteğini de alarak 2013 senesinde kuruldu.

Merkezi Dokuz Eylül Teknoloji Geliştirme Bölgesinde (DEPARK) tespit edilen Kodeco, ilk olarak ECOTOUR adlı güneş enerjisinden kendini şarj etme özelliğinde yenilikçi bir kampüs aracı geliştirdi. Şirket, San Francisco'da tespit edilen Silikon Vadisi'nde, yenilikçi ve çevrevi vasıta dizaynıyla Temiz Teknolojiler (CleanTech-GCIP) yenilenebilir enerji kategorisi birinciliğini kazanmıştı.

Hiç yorum yok